.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۶ گزینه احتمالی وزارت صمت؛ چه کسی جایگزین فاطمی امین می شود؟
با استیضاح سید رضا فاطمی امین از وزارت صمت از سوی مجلس شورای اسلامی، گمانه زنی های مختلفی پیرامون گزینه های احتمالی برای تصدی این وزارتخانه مطرح شده است.
۶ گزینه احتمالی وزارت صمت؛ چه کسی جایگزین فاطمی امین می شود؟

اقتصادسنج:  با استیضاح سید رضا فاطمی امین از وزارت صمت از سوی مجلس شورای اسلامی، گمانه زنی های مختلفی پیرامون گزینه های احتمالی برای تصدی این وزارتخانه مطرح شده است.

گزینه هایی که برخی از آن ها، سوابق متعددی را در کارنامه خود دارند و برخی دیگر مانند خود فاطمی امین، از تجربه کافی برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه مهم برخوردار نیستند.

در میان این گزینه ها، می توان به اسامی همچون منوچهر منطقی، معاون فعلی وزارت صمت، مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس و علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و حسین مدرس خیابانی سرپرست اسبق وزارت صمت اشاره کرد.

 

مهدی نیازی
«سیدمهدی نیازی» از سوی رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد. بر همین اساس، نیازی را می توان یکی از گزینه های تصدی وزارت صمت دانست.

نیازی وزارت صمت

نیازی پیش از این قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بود و سابقه معاونت هماهنگی و امور کسب و کار وزارت صمت را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

 

منوچهر منطقی

۵ گزینه احتمالی وزارت صمت؛ چه کسی جایگزین فاطمی امین می شود؟/ در بر همان پاشنه خواهد چرخید؟ 

منوچهر منطقی تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق طی سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۹ در دانشگاه صنعتی شریف گذراند. پس از شروع جنگ ایران و عراق تا پایان سال ۱۳۶۲ به عنوان مسوول مرکز تحقیقات مخابرات سپاه پاسداران هدایت پروژه‌های متعدد در زمینه طراحی شبکه‌های مخابراتی و سیستم‌های گیرنده و فرستنده و رمزکننده را بر عهده داشت. سال ۱۳۷۶ تحصیلات دکتری مدیریت سیستم‌ها را به پایان برد.

پس از آن تا پایان سال ۱۳۷۷ مسؤول بیش از ۲۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه فناوری بود. از او به عنوان یکی از مهمترین چهره‌ها در توسعه برنامه موشکی ایران نام برده شده‌است.

او طی سال‌های ۱۳۷۸ تا آذرماه ۱۳۸۱ مسئول راه‌اندازی اندازی شرکت طراحی تجهیزات، ابزار و ماشین‌افزار (تام) و از آذر ۱۳۸۱ تا فروردین ۱۳۸۸ مدیرعامل ایران خودرو نیز بود.

پس از ایران خودرو، منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی شد. او پشتیبان ساخت هواپیمای هسا ایران-۱۴۰ بود. در آغاز دوره مسئولیت او در سال ۱۳۸۷ یک فروند هواپیمای هسا ایران-۱۴۰ ساخت این شرکت حین تست پرواز در شاهین شهر اصفهان سقوط کرد.

وی از اسفند ماه ۱۴۰۰ تاکنون، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

مهدی غضنفری 

مهدی غضنفری (زادهٔ ۱۳۳۹) هم اکنون رئیس و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی است.

وی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد نیز بوده‌است. او همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز می‌باشد.

غضنفری از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ رئیس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران بود و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در سمت معاون وزیر بازرگانی و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت مشغول به کار بود.

 

سید شمس الدین حسینی 

سید شمس‌الدین حسینی (زاده ۱۳۴۶ در اصفهان و بزرگ شده در تنکابن ) دارنده مدرک دکترای اقتصاد در بخش عمومی و بین‌الملل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است.

وی یکی از دولت‌مردان دولت محمود احمدی‌نژاد است و وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم و دولت دهم در جمهوری اسلامی بوده‌است. وی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان مازندران، حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است.

حسینی هم اکنون رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی است.

 

علیرضا پیمان پاک 

۵ گزینه احتمالی وزارت صمت؛ چه کسی جایگزین فاطمی امین می شود؟/ در بر همان پاشنه خواهد چرخید؟ 

پیمان پاک را باید عجیب ترین و بعید ترین گزینه تصدی وزارت صمت دانست.

در آخرین روزهای سال گذشته یک جابجایی مهم در صنعت رخ داد و علیرضا پیمان پاک رئیس سابق سازمان توسعه تجارت که نتوانسته بود عملکرد خوبی در وزارت صمت داشته باشد از این وزارتخانه رفت و قائم مقام وزیر کشاورزی شد.

نمایندگان مجلس عملکرد ضعیف پیمان پاک در سازمان توسعه تجارت، یکی از دلایل استیضاح فاطمی امین در وزارت صمت می دانستند، ظاهراً یکی از اهداف این جابه جایی همین موضوع بوده است.

پیمان پاک از جمله افراد حاضر در حلقه اطرافیان رییسی در آستان قدس محسوب می شود. انتخاب پیمان پاک به عنوان رییس سازمان توسعه تجارت از همان ابتدا تعجب همگان را برانگیخت چرا که پیمان پاک هیچ گونه سابقه مشخصی مدیریتی نداشته است.

تحصیلات وی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بوده و «سخنران اقتصاد مقاومتی و طرح بصیرت» محسوب می شود.

در سوابق وی موضوع خاصی دیده نمی شود؛ وی پیش از تصدی این سمت در دولت سیزدهم «مدیر عامل شرکت زنجیره تامین رضوی» از زیر مجموعه های آستان قدس بوده و صادرکننده میوه محسوب می شود.

 

حسین‌ مدرس خیابانی 

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان بوده، و سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله دیگر سوابق او محسوب می شود.

او به مدت ۱۷ سال در مسئولیت های مهمی در وزارت بازرگانی همچون قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل تامین و توزیع کالا، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور داشته است. همچنین مدت ۱۰ سال را به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، سیمان مازندران، تراکتورسازی ایران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات فعالیت کرده است.

او پس از رضا رحمانی به عنوان سرپرست وزارت صمت در دولت حسن روحانی منصوب شد، و در ۱۴ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد و نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

فهرست سایر سوابق اجرایی:

 

مدیرعامل گروه توسعه ملی

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان

رئیس هیئت‌مدیره گروه تراکتورسازی ایران

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره گروه توسعه معادن روی ایران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.